vrijdag 12 november 2010

the evening before

Alle voorbereiding is gedaan. Ik heb net mijn fiets ingecheckt en al mijn bijbehorende wedstrijdspullen. Nog iets meer dan 12u en het gaat beginnen. Ik ben heel benieuwd naar wat ik kan doen morgen. met een tijd onder de 5u ga ik heel blij zijn maar stiekem hoop ik altijd op iets beter! zo nog een keer naar een mooie zonsondergang aan de golf van mexico kijken, nog een beetje eten en drinken(ik kan geen electrolyte drinken niet meer zien!!!) en dan slapen.
voor de mensen die het morgen willen volgen: ik start om 7u50 locale tijd, 13u50 belgische/nederlandse tijd. de proffesionals om 6u45..  www.ironmanlive.com
normaal gingen ze vandaag het zwemparcours uitzetten maar ik heb nog niets gezien. gelukkig is het een 'out and back' parcours dus niet zo moeilijk. als ik maar rustig blijf en niet te veel ga nadenken over haaien enzo.. normale mensen vinden het zwemmen eng omdat er zoveel mensen te gelijk starten of zo, ik ben bang van de haaien. ik weet dat er vrijwel geen kans is dat er ook maar een gaat zitten met 1700 atleten in het water maar toch..  Het schijnt ook dat ze je wetsuit uittrekken als je dat wilt!! ik ga gewoon zitten in T1 en dan zouden ze normaal met 2 a3 man je wetsuit uitrekken, super toch?! Dat scheelt weer een halve minuut, dan kan ik mijn compressiesokken aandoen ;-)
Fietsparcours staat dus bekend om een snel parcours te zijn. blijkbaar is het vooral tussen mijl 25-45 enorm snel omdat je dan meestal meewind heb dus ik weet wat ik daar moet doen.
Dan op het loopparcours heb je dus die brug die je 4x over moet. ik ga mijn hartslagmeter aandoen morgen om te zorgen dat ik daar zeker niet te vroeg in het rood ga. mijn plan is om de eerste ronde(10,5km dus) me proberen rustig te houden en in een goed tempo te komen om zo hopelijk de 2e ronde nog een beetje te kunnen versnellen. of dat lukt zien we morgen..

Morgenavond zal ik proberen om een uitgebreid verslag van de wedstrijd te schrijven. Het gaat er een beetje aan liggen hoe goed het ging wanneer het precies op mijn blog staat :-) Het grootste vraagteken gaat zijn hoe ik met het weer omga..

tot morgen

3 opmerkingen:

  1. Hey Gwen,

    Succes voor morgen!!!!!!
    Wij gaan aan je denken en verschrikkelijk veel duimen!!!!!

    Dikke felicitatiekussen,

    Erika x x x

    PS: Nog 5 sponsorkaarten verkocht aan familie in Leuven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gwen,

    Ditmaal ga ik er geen tegenprestatie aan verbinden, want nog vollop aan 't werken aan die vorige van Antwerpen.

    Toch heb ik er alle vertrouwen in dat je 't heel goed gaat doen...

    Succes straks

    Grtz,

    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent nu halfweg, qua tijd, blijven lopen Gwen. Nog eens 5 steunkaarten verkocht in Ooike aan de familie Niemegeers-Diericx.

    Watching the stream in between GO Go GO

    BeantwoordenVerwijderen