maandag 8 november 2010

florida zondag-maandag

Na een goede nachtrust zijn we al redelijk vroeg opgestaan om de omgeving te gaan verkennen. We zijn richting pier 60 gewandeld waar de start van de wedstrijd is. ze zijn al bezig met de tenten voor de expo neer te zetten maar voor de rest is er nog niet veel van het parcours en de wedstrijd te zien. wel al veel atleten die een keer de benen testen, op de fiets of al lopend.
voorbij pier 60 heb je ook een haven waar je van alles kunt doen. dolphin watching, dinner cruises, sunset cruises, misschien iets voor de komende dagen?? Clearwater is vooral heel rustig, iedereen is vriendelijk en er is eigenlijk niet veel te doen. het schijnt nu wel dat wij in een goed hotel zitten als je graag naar nightclubs gaat. er zit er namelijk een in ons hotel: the wave. ik neem aan dat hier ook de afterparty voor de triathleten gaat zijn..
Daarna terug naar de hotelkamer om mijn fiets uit te pakken. gelukkig is die heelhuids in amerika aangekomen:-)

's avonds zijn we gaan eten bij de 'Gondolier'. een typische amerikaanse diner. supergrappig,  je hebt hier constant het gevoel dat je in een film zit. we zaten aan het raam en de waitress kwam naar ons toe zei: hey folks, how ya'll doin met zo een typisch amerikaans country accent.(denk reese witherspoon in 'walk the line') Reinhard zat constant te lachen.

Zondag, weer vroeg opgestaan, beetje ontbeten op de hotelkamer want we hebben een eigen keukentje. handig. En weer een kleine wandeling gaan maken. deze keer richting het zuiden. ons hotel ligt aan een soort van kanaal uitkomt op een soort van baai dat clearwater beach van clearwater op het vasteland scheidt. in dat kanaal zou je vaak dolfijnen kunnen zien. De brug die daarover loopt gaat naar sand key, een superwit en breed strand aan de golf van mexico. Hier staan nog een paar hotels en appartementsgebouwen en op een winkel of 5 na weer eigenlijk niet veel te zien.

Vandaag mocht ik een uurtje fietsen. eerste poging om het parcours te verkennen was niet zo goed. zo gauw als je de brug over bent die clearwater beach met het vasteland verbind heb je het ene stoplicht na het andere dus ik heb me maar weer omgedraaid en ben richting het zuiden gereden voorbij de sand key. dat was een stuk beter! geen enkel stoplicht en een mooie weg om op te fietsen en een paar versnellingen te doen. ik had eigenlijk nog veel verder willen gaan maar ik wil geen ruzie met mijn coach :-P

Bij ons hotel heb je ook een tiki-bar waar elke dag live muziek is. Daar hebben we 's middags nog even gezeten, genietend van de zon. De muziek was echter een beetje te luid naar mijn zin en na een half uurtje zijn we terug naar de kamer gegaan.

foto's uploaden duurt enorm lang dus ik ga ze gewoon op mijn facebook zetten. Ik hoop binnenkort nog wat interessantere dingen op mijn blog te kunnen zetten maar er is hier echt niet veel te doen dus ik vrees ervoor...

2 opmerkingen:

  1. Dat Amerikaansch accent moet je proberen kopieren, en de lokale people in de same style try to talk to. Y'all doin allright yo ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha nee ik ben niet zo goed met accenten!

    BeantwoordenVerwijderen